Rozdílnost mezi mužem a ženou se projevuje ve všech oblastech života, až na vyjímky potvrzující pravidlo. O to více je rozdíl patrný, když jde o výběr tak důležité věci v oblasti elektro, jako je mobilní telefon. Jak tedy na to jdou ženy a jak muži?
smartphone a jablko
První odlišnost se ukazuje ještě před odchodem do obchodu s příslušným zbožím. Žena se stará o to, jak bude v obchodě vypadat, na internetu si zjistí kolik těch divných věcí s názvem pixel je dobré pro kvalitní fotky, stanoví si cenový strop a zbytek času stráví úpravou sebe pro odchod z domu. Kdežto muž to má náročnější. Ten si dopodrobna vybírá a rozhoduje, jaký typ telefonu, od jaké výrobce si přeje, jaké má mít technické vlastnosti, jakou má mít velikost a odolnost, jaké funkce navíc má mít, jakou kapacitu operační i jiné paměti má mít, jaké rozlišení displeje a fotoaparátu je ucházející a potom promýšlí, jaká kombinace je pro jeho potřeby nejlepší. Po učinění rozhodnutí usedá bez dalších velkých příprav do svého vozu a jede si pro svou novou hračku.
vypnutý smartphone
Příchod do obchodu. Zatímco muž prodavači líčí své požadavky na svůj nový telefon a společně hledají ten top produkt, který splní všechny požadavky a ještě bude mít něco navíc, blesku rychle se nadchne pro jeden ze dvou nabízených typů a už míří k pokladně. Samozřejmě cestou si ještě nechá přidat k telefonu ochranný obal i originální ochranné sklíčko. Žena přichází do obchodu, zmateně se rozhlíží, jako by se ocitla na jiné planetě, projde se okolo výkladních skříní s telefony, zkontroluje, jak vypadá a upozorní na sebe prodavače. Ten přichází, zjistí, že žena chce telefon v cenové relaci do určité částky, hlavně má mít takovou a takovou barvu a kvalitní fotoaparát… Prodavač vybere několik odpovídajících modelů a předloží je k posouzení zákaznici. Ta se rozhodne pro model, který ji nejlépe půjde k šatníku a pro jistotu si koupí ještě několik výměnných krytů a spokojeně odchází.
Po nákupu se musí náležitě pochlubit svým známým, muž jak super kauf udělal a ještě vytáhl slevu na prodavači a žena, jak jí nový telefon ladí k oblečení, bude referovat ještě dlouhou dobu s ohledem na množství krytů, které si k telefonu pořídila.