Co vás na kontrole čeká a nemine

Stav podvozku – jak jsou na tom přední a zadní nápravy, jejich těsnost, technický stav tlumičů, případná koroze a její vliv na funkčnost celého systému
Brzdy – brzdová soustava je jedním z nejvíce sledovaných kritérií. Kontroluje se i funkčnost ruční brzdy. 

sportovní vůz

Únik provozních kapalin – jestliže citelně uniká jakákoli kapalina, na technickou ani nejezděte a směřujte nejprve do servisu.
Kola a pneumatiky – servisní technici, kteří jsou dnes pod poměrně silným tlakem ze strany legislativy, sledují geometrii kol a opotřebení pneumatik. Špatná geometrie se někdy rozpozná již na první pohled podle nerovnoměrně sjetého vzorku. Ten také musí odpovídat stanovené normě, na technické neprojdete, jestliže u letních pneumatik není alespoň 1,6 mm hluboký, a u zimních pneumatik je minimum 4 mm. Kola také musí mít stanovený rozměr ráfku a pneu pro typ vozidla.
Řízení – kontroluje se vůle v řízení a stav celé soustavy včetně koroze.
Stěrače a skla – stěrače musí být funkční, z předního skla je třeba odstranit staré dálniční známky, skla musí odpovídat předpisům, musí být čirá a nesmí na nich být patrná žádná prasklina.

Světla – světla by měla být seřízena, aby neoslňovala protijedoucí řidiče, a všechny žárovky musí být funkční. Platí to jak pro přední světlomety s autožárovkami H4 nebo H7, tak i pro zadní koncová a brzdová světla, směrovky a osvětlení registrační značky.
Povinná výbava – nezapomínejte na prošlý obsah autolékárničky a na další výbavu, kam patří výstražný trojúhelník, reflexní vesta, náhradní žárovky a pojistky (nejlépe sada).

tunel

Rezerva a hever – ve voze musí být rezervní kolo odpovídající stanoveným rozměrům (správně zajištěné, nikoli volně se pohybující), hever, tažné lano.
Čistota a prázdný kufr – ve vozidle nesmí být žádný náklad a mělo by být umyté – se špinavým autem včetně podvozku na technickou ani nejezděte.
Emise – podstatnou součástí prohlídky je i stav vypouštěných škodlivin do ovzduší. U nových vozů nesmí být demontován a musí být v pořádku i filtr pevných částic, a to se týká jak dieselových, tak nově i benzínových motorů.